محله فهادان در قلب بافت تاریخی شهر یزد واقع و از طرف یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. این محله در مجاورت محله بازارنو، شاه ابوالقاسم و  کوشکنو قراردارد. ازجانب شمال به بخش شمالی خیابان فهادان ، از جنوب به محله بازارنو و وقت الساعت ، ازغرب به محله شاه ابوالقاسم و کوشکنو و از شرق به خیابان امام خمینی محدود میشود.
 درخصوص وجه تسمیه این محله می گویند ازقدیم الایام  محل سکونت اعیان و بزرگان و سرشناسان شهر بوده است. فهادان که برگرفته از کلمه فهد می باشد درلغت به معنای دانایان و سرشناسان می باشد. گفتنی است این محله، به یوزداران هم لقب یافته است چون سلطان قطب الدین اتابک عزالدین لنگر که از اتابکان یزد بوده ( قرن پنجم و ششم۷۲۸ –۵۳۶ هجری) به نگهداری یوز علاقه وافر داشته است.
امروزه این محله رونق فراوانی دارد و هتل های سنتی متعددی در جا به جای آن دیده می شوند. از طرفی اماکن تاریخی از قبیل : زندان اسکندر یا همان مدرسه ضیائیه،بقعه دوازده امام ،خانه لاریها، آسیاب آبی کوشکنو در این بافت قرار دارند.  
 یکی از مهمترین هتلهایی که در این بافت حرفی برای زدن دارد هتل موزه فهادان می باشد. این هتل روبروی زندان اسکندر واقع و به عنوان اولین هتل موزه در ایران با 28 اتاق و در مجموع 80 تخت،پذیرای میهمانان و گردشگران ایرانی و خارجی در ایام  مختلف سال می باشد.این هتل در اصل خانه تهرانیها بوده و قدمت آن به دوره قاجار برمی گردد. زیبایی بنا و بزرگی آن باعث سبب شد تا  مدت زمانی به عنوان دفتر کنسول گری اقتصادی برخی کشورهای اروپایی همچون فرانسه و آلمان در منطقه مورد استفاده قرار بگیرد و هم اکنون نیز به ثبت آثار تاریخی ایران رسیده است. از خصوصیات منحصر به فرد این هتل موزه، وجود گنجینه های مختلف از آثار تاریخی و قدیمی است که جذابیت  بصری خاصی  را برای گردشگران ایجاد نموده. رستوران و چایخانه سنتی در حیاط اصلی هتل قرار دارد. کافی شاپ ( بوم لانژ) با چشم انداز بینظیرش برروی پشت  هتل واقع شده است. این هتل  همواره آماده پذیرایی از میهمانان محترم می باشد.
چنانچه تمایل دارید تا اقامتی فراموش نشدنی در اولین هتل موزه ایران ( هتل موزه فهادان) داشته باشید با ما در تماس باشید.

شماره تماس رزرواسیون :
03536303030 ---- 09132746850

 

 

 

 


بازدید: 1679

 


تماس با ما

موقعیت مکانی:

هتل موزه فهادان در محله تاریخی فهادان ، روبروی زندان اسکندر و جنب بقعه  دوازده امام  قرار گرفته است. این محله  به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین محلات در گذشته جزو محلات اعیان نشین  شهر یزد بوده‌ است . برای رسیدن به این هتل تنها کافی است  زندان اسکندر  را در گوگل سرچ کنید. میهمانان این هتل می توانند  با چند دقیقه قدم زدن علاوه بر دیدن جاذبه های  تاریخی این محله و گذر از کوچه های آشتی کنان و ساباط ها  به دیگر بناهای تاریخی شهر یزد  به راحتی دسترسی پیدا کنند. پیشنهاد ما به شما برای داشتن بازدیدی کاملا متفاوت و  مهیج استفاده از دوچرخه های موجود در ایستگاه دوچرخه سواری مهر جهت گشت در بافت تاریخی است.  


شماره تماس:

 تلفن هتل:  03536300600    فکس هتل: 03536300600

تلفن رزرو:  03536303030

فکس رزرو: 03536216542

 

 

 

 

 

 

مشاهده آدرس بر روی نقشه